Pages

Thursday, June 30, 2011

KURSUS GO! HALAL

Assalamualalikum ya akhi al kiram....
Aku harap semuanya di dalam Rahmat dan Peliharaan Allah swt. Apa yg aku nk kongsi ngan korang rini ialah td pg sampailah ke ptg nya aku menghadiri satu kursus yg aku rasakan sgt penting bg aku utk terus berada di dalam bidang nie...berkenaan HALAL dan camner nk mohon halal. Penceramah yg sgt hebat dr HDC (Halal Development Corporation) yg duduk di bawah MITI atau Kementerian Perdagangan Antarabangsa. Bertempat di Kompleks Dewan Perumahan Exco Kerajaan Negeri Selangor. Aku mewakili daerah Gombak yg mana di pilih 5 usahawan dr setiap daerah dlm negeri Selangor...

Aku didedahkan ttg kesedaran halal utk industri serta asas2 halal dan haram dlm Islam.Selain dr itu jugak ttg prosedur Pensijilan Halal Malaysia yg dikeluarkan oleh JAKIM atau JAIN.

kesempatan tu jugak aku gunakan utk promote diri aku sebagai pengusaha kuih2 sejuk beku. dapat byk contact. juga ada beberapa di kalangan usahawan yg dtg tu sealiran dgn aku iaitu frozen food. Aku buat jaringan atau networking antaranya ialah RAHMAH FROZEN, ASIAH FROZEN dan lg satu aku lupa namanya tp yg aku tau die dr dengkil bersebelahan dgn Putrajaya.

Selain dr itu jugak aku perkenalkan diri aku kpd usahawan2 yg lain supaya dorang bukan setakat kenal produk aku tp diri aku jugak. byk idea yg aku dpt sepanjang kursus ini berjalan selain bertukar2 fikiran dan business card, aku dpt timba pengalaman dr mereka(usahawan2) yg dh berthn2 dlm perniagaan ni. kursus ni dirasmikan oleh Exco Pertanian dan Pembangunan Usahawan Selangor iaitu YB Dr Yaakub Sapari.

Seru aku pd kengkawan yg baru atau dh lama jugak dlm bidang perniagaan ni, cuba ambil peluang utk tambahkan ilmu dgn menghadiri kurus2. aku rasa tak rugi kalau korang g kursus2 seumpama ini. aku dh attend lebih dr 20 kursus. Kat ctu jugak aku dpt potential client selain prospect yg suatu hari nnt ader keperluan mereka ni pd perusahaan aku.


Sijil kt atas ni sebagai bukti aku pd korang yg aku telah menghadiri kursus HALAL. Doakan semoga proses halal aku berjalan lancar dan di terima. Amin.

Oklah semoga kalian mendpt sedikit manfaat dr apa yg aku nukil kan ini. selamat mlm.
See ya!


No comments:

Post a Comment