Pages

Saturday, May 7, 2011

Pagi Kamis........

Tarikh 5/5/2011. lepas solat subuh..tgh duk pegang tasbih..dgn mata tutup..khusyuk la konon..tp separuh la...tup..tup..bunyi msg masuk...ingatkan org umah sms, rupenye order masuk...order catering utk Bangi nk pakai Sabtu ptg...x byk dlm 1500biji jer...so aku reply bgtau delivery tak Jumaat ptg @ Sabtu pg.Alhmdulillah...tak lamer pd tu berdering pulak..lebih kurang dlm kul 7.45pg....order utk Mydin sula sampai..aku amik kertas dan pen so tulis brp byk order dorang nak....

Pg kul 7.50 pg deruman enjin motosikal memcah sunyi pg..tu tandanya para pekerja aku bagus2 belaka sampai....sambil aku mempersiakan diri..dgr lah jugak dorang celoteh ngusik sesama dorang...pastu diselangi dgn ketawa...amboi cerianya mak cik-mak cik aku nie...

Arini tugasan aku ialah kene deliver order kt MARA then kene shoot ke Shah Alam anta sample kuih..then patah balik Kuang amik collection dan kene settlekan gaji staf..tu pun dh terlewat kalu korg nk tau...pymt x masuk...pg ni sempat tgk...oh.. dah ada....Alhmdulillah...dlm kul 10pg dgr bunyi lori masuk....ingat kan lori angkut sampah..biasalah Khamis mmg duty lori masuk angkut sampah...tp idaknyer...bio bebeno!..lori kulit popia masuk...Alamak...cash xder kt tgn...aku kuar nk bgtau kt driver..cash in hand x der..ie ckp bayo jer kt salesman nnt die dtg coleect...fuhhhh!..lega kejap...pas sain invoice...per lg toit!..toit!...buka pintu masuk kunci....zhennnnngggg!..bunyi enjin...masa utk anta kuih....yeh..yeh..yeh...


Emmm..kalu korang nk tau nilah antar killer produk yg org slalu amik ...sampai kekadang tu x menang tgn nak buek...apa pun segala usaha dan berkat kesabaran..akhirnya impian terlaksana...walaupun belum jauh perjalananya...

Oklaaa...mata pun dah berakor..nih...dh mintak bantal...jumpa lg.  Assalamualalikum
TASBAHUNA ALALKHAIR...






No comments:

Post a Comment